Co to jest lokalne SEO i dlaczego wyszukiwanie lokalne jest ważne?

Chcesz, aby lokalna publiczność znalazła Twoją firmę online? W takim razie musisz zrozumieć lokalne SEO. Oto jak sprawić, aby wyszukiwanie lokalne pracowało dla Ciebie.
Lokalne wyszukiwanie obejmuje wszystkie te terminy wyszukiwania, które krzyczą lokalnie, takie jak: -mechanik blisko mnie – lekarze blisko mnie – mechanik w [nazwa miasta] – lekarze w [nazwa miasta] Lokalna optymalizacja wyszukiwarek to gałąź SEO, która skupia się na optymalizacji witryny, aby była znajdowana w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Zasadniczo, lokalne SEO jest strategicznym procesem, który koncentruje się na podkreślaniu wysiłków optymalizacyjnych lokalnych firm.
Treści, optymalizacje na stronie i budowanie linków, wszystkie z ukierunkowanym, zlokalizowanym zamiarem są częścią tych wysiłków.
Punkt ciężkości zmienia się, jednak gdy chodzi o lokalizację pozyskiwania linków.
Skupiamy się na tym, aby upewnić się, że wszystkie potencjalne sygnały lokalne w całym krajobrazie wyszukiwania lokalnego Google są spójne i poprawne.
Jeśli tak nie jest lub jeśli przypadkowo podajesz różne informacje dla tego samego biznesu, możesz potencjalnie doświadczyć sytuacji, w której Twoje wyniki lokalne wyświetlają coś innego niż zamierzone.
Dlaczego wyszukiwanie lokalne jest ważne
Oto kilka statystyk, które dowodzą, jak ważne dla firm pozostaje wyszukiwanie lokalne:
- 50 proc. osób, które dokonały lokalnego wyszukiwania w telefonie, odwiedziło fizyczny sklep w ciągu jednego dnia.
- 34 procent osób, które dokonały wyszukiwania na komputerze lub tablecie, zrobiło to samo.
- 18 procent lokalnych wyszukiwań mobilnych prowadzi do sprzedaży w ciągu jednego dnia.
- 60 procent dorosłych Polaków poszukuje lokalnych usług lub informacji o produktach na tabletach i smartfonach.
- 50 procent osób korzystających z telefonów komórkowych, które dokonują lokalnych wyszukiwań, szuka takich informacji jak adres lokalnej firmy.
- 78 procent wyszukiwań lokalnych na urządzeniach mobilnych kończy się zakupami dokonanymi offline.
- 71 procent ankietowanych osób twierdzi, że szuka lokalizacji firmy, aby potwierdzić jej istnienie przed pierwszą wizytą.
- 1 na 3 wyszukiwania za pomocą smartfona dokonywane były tuż przed wejściem do sklepu.
- 97 procent konsumentów szukało online lokalnych firm w 2017 roku, z 12 procentami szukającymi lokalnego biznesu online codziennie.
Kto korzysta z lokalnego SEO i dlaczego?
Mechanicy i Złote rączki

Potencjalny klient wyciąga swój telefon i wyszukując „mechanik w Legionowie”, zobaczy wyniki ukierunkowane na jego konkretną lokalizację.
Gdy lokalne SEO jest zrobione dobrze, popchnie mechanika na szczyt wyników wyszukiwania dla tej lokalizacji, a dominującym wezwaniem do działania będzie przycisk „zadzwoń do nas”.
Powodem, dla którego jest to tak ogromna korzyść, jest to, że każdy, kto był po wypadku lub ma inny problem z samochodem, będzie próbował znaleźć mechaników, którzy oferują bezpłatne konsultacje w jego okolicy
Lekarze i firmy medyczne

Kiedy ktoś szuka lekarza, prawdopodobne jest to, że szuka lekarza w pobliżu lub lekarza „blisko mnie”.
Większość ludzi nie chce podróżować po kilka godzin, aby odwiedzić lekarza. Chcą lekarza w pobliżu, który może skonsultować nas jak najszybciej.
Jeśli chodzi o lekarzy, ludzie czują się bardziej komfortowo, dzwoniąc, aby umówić się na wizytę, i najprawdopodobniej szukają łatwego sposobu na sprawdzenie, jak dojechać do gabinetu.
Hydraulicy
Jedną z kolejnych firm, które korzystają z lokalnego SEO są hydraulicy.
Pomyśl o tym: kiedy ktoś ma nagły wypadek związany z instalacją wodno-kanalizacyjną, czy idzie bezpośrednio do sklepu? Nie, zazwyczaj udają się do Google, aby wyszukać [hydraulik blisko mnie].
Wyniki wyszukiwania Google zapewniają łatwy sposób, aby ktoś mógł zadzwonić bezpośrednio do hydraulika, przeczytać recenzje i uzyskać dostęp do lokalnych hydraulików natychmiast, jeśli mają taki nagły wypadek.
Restauracje
Te firmy osiągają największe korzyści z lokalnego SEO ze względu na natychmiastowość recenzji klientów i lokalnych informacji adresowych dominujących na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
Ta bezpośredniość informacji prowadzi potencjalnych klientów do restauracji w jak najkrótszym czasie.
Ponadto, pozwala to ludziom na dość sprawne sprawdzenie, które restauracje w okolicy oferują najlepszą jakość jedzenia i obsługi.
Kto nie skorzysta na lokalnym SEO?
Podczas gdy jako specjaliści SEO chcielibyśmy, aby wszyscy skorzystali z lokalnego SEO i sprzedawali te usługi większej liczbie klientów, rzeczywistość jest taka, że niektóre firmy po prostu nie nadają się dobrze do działań lokalnego SEO.
Firmy takie jak sklepy internetowe, lokalni autorzy, firmy, które nie chcą udostępniać swoich lokalnych informacji oraz prywatni sprzedawcy internetowi, którzy chcą zachować swoje informacje w tajemnicy, prawdopodobnie nie są dobrymi kandydatami do usług lokalnego SEO.
Jakie są ważne elementy lokalnego SEO?
Jeśli chodzi o lokalne SEO, nie różni się ono od organicznego SEO — badania słów kluczowych, treści, linków i technicznego SEO na stronie. Ma ono po prostu lokalny charakter.
Te elementy są ważne dla Twojej witryny i jej branży, aby uzyskać przewagę nad konkurencją w SERPach.
Jednak w przypadku optymalizacji pod kątem wyszukiwania lokalnego, elementy te zawierają więcej lokalnego skupienia, które koncentruje się na wyszukiwaniach dokonywanych przez ludzi w bezpośrednim otoczeniu firmy (np. lokalne nazwy miast).
Badanie słów kluczowych
Badanie słów kluczowych dla lokalnego SEO nie zmieniło się aż tak bardzo, chociaż niektóre aspekty są nieco inne.
Teraz statystyki pokazują, że ludzie mają większy dostęp do urządzeń takich jak smartfony, Google Home. Urządzenia te torują drogę wyszukiwaniu głosowemu, które staje się jedną z głównych dróg realizacji lokalnych wyszukiwań.
Dla większości ludzi łatwiej jest powiedzieć „znajdź lekarza w pobliżu mnie” lub „znajdź hydraulika w pobliżu mnie” niż wpisać. Nie dziwi więc wzrost liczby zapytań lokalnych opartych na głosowym wyszukiwaniu konwersacyjnym.
Jeśli Twoja branża jest zorientowana na usługi, wypróbuj warianty słów kluczowych, które zawierają pytania.
Jest to doskonały sposób, aby kierować słowa kluczowe, które mają lokalne intencje.
Jeśli Twoja branża to lokalny biznes związany z usługami, taki jak restauracja wypróbuj warianty słów kluczowych, które mają konwersacyjny ton i ukierunkowanie.
Możesz być zaskoczony wolumenem wyszukiwania, jaki możesz osiągnąć, gdy w ten sposób prowadzisz badania słów kluczowych.
Znaczenie treści dla lokalnego SEO
Treści o tematyce lokalnej mają duże znaczenie dla lokalnych działań SEO.
W zależności od branży, treści o lokalnym zasięgu, głębokości, szerokości i wiedzy mają tendencję do osiągania dobrych wyników.
Jednak samo pisanie treści o długiej formie niekoniecznie zawsze przyniesie najlepsze rezultaty.
Wszystko zależy od charakteru wyników zapytania i od tego, czy dana treść najlepiej pasuje do intencji użytkownika, która kryje się za zapytaniem. Nie chodzi o to, czy ma ona największą liczbę słów dla danego zapytania.
Pisanie niestandardowych treści lokalnych z uwzględnieniem wszystkich tych czynników pomoże Ci osiągnąć jakość treści, którą Google chce zwrócić dla określonych wyników lokalnych.
Czego nie powinieneś robić, jeśli chodzi o treść?
Treści typu Wikipedia to najgorszy typ treści, jaki możesz napisać.
Znasz ten rodzaj. Takie, które cytują wiedzę dostępną wszędzie w Wikipedii.
Powodem, dla którego jest to najgorszy typ treści, jest to, że nie tylko treść jest zazwyczaj słabej jakości, ale wartość, jaką wnosi i wartość badań włożonych w treść jest zazwyczaj tak samo słabej jakości.
Słabej jakości treść dodaje niewiele wartości do Twoich wysiłków SEO.
Lokalne SEO Linki
W przypadku lokalnego SEO linki są nieco inne niż w przypadku organicznego SEO.
Po pierwsze, musisz wziąć pod uwagę Wytyczne Google dla Webmasterów podczas pozyskiwania wszystkich linków. Nie chcesz, aby Twoje wysiłki związane z pozyskiwaniem linków spowodowały ręczne działanie (tj. karę) od Google.
Jeśli budujesz linki, które naruszają którekolwiek z Wytycznych Google dla Webmasterów, Google w końcu je wykryje. Następną rzeczą, jaką wiesz, cała Twoja strona może zniknąć z organicznych wyników wyszukiwania.
Krótki wstęp na temat kategorii linków w lokalnym SEO
W lokalnym SEO istnieją różne kategorie linków, które składają się na wysokiej jakości profil linków lokalnego SEO. Należą do nich:
– Witryny z cytatami / NAP.
– Lokalne strony katalogowe.
– Strony lokalne związane z branżą.
– Lokalne strony partnerskie.
– Strony lokalnych gazet.
Witryny z cytatami / NAP
Na tych stronach możesz umieścić swoją witrynę w celu zwiększenia jej obecności w wyszukiwarkach lokalnych.
Te strony z cytatami są zazwyczaj skoncentrowane na NAP.
Co to znaczy NAP? Oznacza to nazwę, adres i numer telefonu firmy, które chcesz, aby pojawić się na tych stronach.
Funkcją tych witryn cytowania jest zwiększenie cytowania / NAP obecność w Google.
Lokalne strony katalogowe
Następnie zaleca się, aby skupić się na lokalnych katalogach jako ogólnych kategoriach linków.
Budowanie tych lokalnych katalogów pomoże Ci zwiększyć autorytet linków Twojej strony dla wyszukiwań lokalnych.
Lokalne strony związane z branżą
Pomyśl o wszelkich lokalnych witrynach, które mogą oferować lokalne możliwości linkowania, w tym:
– Gazety.
– Szkoły.
– Uniwersytety.
– Stowarzyszenia rządowe.
Te związane z branżą lokalne witryny zazwyczaj pomogą znacznie zwiększyć wartość Twojego lokalnego profilu linków, a także dodadzą autorytetu i unikalności, które Google nagradza.
Lokalne strony partnerskie
Te strony są zazwyczaj lokalnymi partnerami firmy.
Google zabrania nadmiernej wymiany linków, ale korzystanie z pomocy lokalnych partnerów biznesowych w celu zdobycia linków nie jest niczym złym.
Po prostu nie chcesz zrobić wymiany linków nadmiernie w schemacie do manipulowania Page Rank.
To może być trudne, aby dowiedzieć się, co liczy się jako nadmierne, ale jest to możliwe do osiągnięcia poprzez odpowiednie testy.
Jaka jest przyszłość lokalnego SEO?
Obecne statystyki, dane i trendy sugerują, że lokalne SEO zmierza w kierunku zmiany paradygmatu w znacznie lepszym kontekście i zrozumieniu.
Rozprzestrzenianie się urządzeń, takich jak smartfony, Google Home, sugeruje trend w kierunku tworzenia urządzeń, które mają bardziej konwersacyjne podejście, które dorównuje lub przewyższa ludzkie zrozumienie.
Można nawet zasugerować, że urządzenia te wdrażają wyższej jakości, szybsze i ogólnie ulepszone algorytmy, aby służyć ulepszonym wynikom wyszukiwania głosowego dla użytkownika.
Google zawsze dostosowuje i aktualizuje swoje algorytmy. Nie wiadomo jeszcze, co się stanie, ale miejmy nadzieję, że pomoże to poprawić wszystkie wyniki wyszukiwania.