Jak pisać blogi przyjazne SEO

Pisanie zoptymalizowanych postów na blogu zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek jest umiejętnością. To może być zarówno czasochłonne i trudne. Musisz być mądry o wybór i pisania tematów, w celu utrzymania czytelnika zaangażowanego. To nie jest to samo, co pisanie artykułu, jako takie, trzeba zwrócić uwagę na drobne szczegóły i wdrożyć zestaw zasad SEO.

Dobrze zoptymalizowany wpis na blogu z wysokiej jakości treścią ma większe szanse na zajęcie wyższej pozycji w wyszukiwarce, podczas gdy dobrze zoptymalizowany wpis na blogu z nie tak wspaniałą treścią ma ograniczone szanse na osiągnięcie wysokich pozycji.

Próbujemy powiedzieć, że jeśli chcesz poprawić swoje rankingi, musisz poprawić swoje umiejętności pisania.

Zacznij od tych wskazówek, jak napisać wpis na blogu przyjazny dla SEO.

Pomyśl, zanim napiszesz

Zanim przyłożysz pióro do papieru lub palce do klawiatury, daj sobie trochę czasu na zastanowienie się, co napisać w swoim wpisie na blogu i zanotuj swoje myśli. Pozwoli Ci to zaoszczędzić czas na późniejszym etapie procesu.

Zalecamy codzienne czytanie wielu artykułów związanych z SEO i Digital Marketingiem. Kiedy znajdziesz tytuł lub temat, który jest interesujący, skopiuj adres URL i tytuł i zapisz go w swoich notatkach.

Na początku każdego miesiąca przejrzyj swoje notatki i zdecyduj, które tematy chcesz poruszyć. Ustaw datę publikacji dla każdego tematu w swoim kalendarzu treści.

Kiedy nadejdzie czas na napisanie wpisu na blogu, dokonaj szczegółowej analizy, aby odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Jakie konkretne tematy poruszyć we wpisie na blogu?

  • Jaki jest cel wpisu na blogu (poprawa pozycji w rankingu słów kluczowych, zdobycie większej liczby subskrybentów, promocja moich kursów itp.)

  • W jaki sposób nowy wpis na blogu przyniesie korzyści Twoim czytelnikom?

Kiedy już odpowiesz na te pytania, łatwiej będzie przejść do następnego kroku.

Stwórz strukturę swojego wpisu na blogu.

Zacznij swój wpis na blogu od stworzenia jasnej struktury. Podzielenie wpisu na różne sekcje może ułatwić pisanie.

Każdy post powinien mieć:

  • Wprowadzenie (do tematu, o którym mowa)

  • Treść (z głównym przesłaniem)

  • Konkluzję (podsumowanie najważniejszych pomysłów).

Napisz, co chcesz powiedzieć we wszystkich trzech sekcjach, a będziesz miał podsumowanie swojego wpisu na blogu. To sprawi, że proces ten będzie szybszy i bardziej efektywny. Zamiast pisać większe sekcje, możesz napisać 200 słów, aby objąć konkretną część wpisu na blogu.

Zdecyduj się na tytuł swojego wpisu na blogu

Stworzenie dobrego i interesującego tytułu jest bardzo ważnym krokiem dla celów SEO i przyjazności dla użytkownika. Niektórzy blogerzy wolą zrobić ten krok jako pierwszy, a następnie stworzyć strukturę bloga, inni wolą wymyślić tytuł, gdy masz już dobrą koncepcję tego, co post na blogu będzie obejmować. Podążaj za tym, co jest bardziej efektywne dla Ciebie.

Niezależnie od tego, co wolisz, dobry tytuł powinien mieć następujące cechy:

  • Powinien mieć limit znaków pomiędzy 55-60, tak aby był wyświetlany bez przerw w SERPS.

  • Powinien zawierać Twoje docelowe słowo kluczowe (ale bez keyword-stuffing).

  • Powinien zapewniać dokładny opis treści, które będą żyć w ramach wpisu na blogu.

  • Powinien być na tyle intrygujący, aby skłonić użytkowników do kliknięcia, gdy jest wyświetlany na stronach wyników wyszukiwarek.

Aby wyjaśnić zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikom, czego mogą się spodziewać w treści, możesz dodać dodatkowe informacje. Na przykład, zamiast po prostu tworzyć tytuł ze słowem kluczowym, możesz dodać „Jak to zrobić” lub „Proces krok po kroku”, aby tytuł był bardziej interesujący i klikany.

Używaj nagłówków, poprawnie

Nagłówki w twoim wpisie na blogu będą strukturyzować całą stronę, więc używaj ich, ale poprawnie. Są one ważne nie tylko dla czytelności, ale także dla celów SEO. Pomagają one Google uchwycić główne tematy wpisu na blogu i mogą pomóc w rankingu.

Podtytuły pozwalają ludziom znaleźć drogę przez Twój wpis na blogu, poprzez wyjaśnienie struktury Twojego wpisu na blogu. Upewnij się, że używasz swoich słów kluczowych w niektórych podtytułach, ale nie w każdym z nich, ponieważ sprawi to, że tekst będzie nienaturalny.

Utrzymuj krótkie akapity

Wszyscy używają akapitów, ale nie wszyscy używają ich dobrze. Nie zaczynaj każdego nowego zdania w nowej linii, i nie używaj dużych akapitów na stronie i naciśnij przycisk „publikuj”. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że większość Twoich czytelników korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego ułatw im czytanie treści.

Zalecamy stosowanie małych akapitów (2-3 zdania) i korzystanie z różnych opcji formatowania tj. pogrubienie, kursywa, podkreślenie, aby tekst był mniej nudny.

Dodawaj linki, ale tylko wtedy, gdy ma to sens

Dodawaj linki wewnętrzne za każdym razem, gdy piszesz nowy wpis na blogu, ale tylko wtedy, gdy ma to sens. Jeśli masz już opublikowany wpis na blogu, który możesz powiązać z nowym wpisem, warto go użyć.

Linkowanie wewnętrzne może być bardzo skuteczne i jest łatwą do naśladowania techniką SEO, która ma wiele korzyści:

  • Może pomóc wyszukiwarkom odkryć nowe strony w Twojej witrynie.

  • Daje wyszukiwarkom dużą podpowiedź, o czym jest dana strona.

  • Jest to świetny sposób, aby dać użytkownikom możliwość kliknięcia link i przeczytania więcej na dany temat.

  • Jest to jedna z technik, którą możesz wykorzystać, aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń i zatrzymać użytkowników na dłużej na swojej stronie.

W tym wpisie dodaliśmy linki do innych wpisów na blogu. Przyjrzyj się im bliżej i sprawdź!

NIE bój się używać słów kluczowych w anchor text. Nie ma za to żadnej kary.

Używaj słów kluczowych, bez ich upychania

Nie będziesz miał problemów z umieszczeniem swoich docelowych słów kluczowych (i ich odmian) w swoich wpisach na blogu. W rzeczywistości zalecamy to. Jednakże nie zalecamy keyword stuffing. Innymi słowy, nie dodawaj słów kluczowych w tekście dla samego faktu, że to robisz. Zamiast tego, rób to tylko wtedy, gdy jest to naturalne do czytania.

Jeśli nie jesteś pewien, gdzie dodać słowa kluczowe, to powinno Ci pomóc:

  • Dodaj w tytule postu

  • Dodaj w głównych nagłówkach postu

  • Dodaj w treści postu

  • Dodaj w podsumowaniu postu

Jeśli masz problemy z unikaniem upychania słów kluczowych lub po prostu potrzebujesz wskazówek, powinieneś przejść do narzędzia słów kluczowych Google lub SEMRUSH i wyszukać swoje główne słowo kluczowe. Te konkretne narzędzia dadzą Ci listę słów kluczowych, które są ściśle związane z Twoim głównym słowem kluczowym. Pamiętaj, aby użyć tych słów kluczowych w swoim wpisie na blogu.

Zoptymalizuj długość swojego wpisu na blogu

Upewnij się, że Twój wpis na blogu ma minimum 300 słów. Badania wykazały, że dłuższe posty na blogach lepiej radzą sobie w wyszukiwarce, jednak nie oznacza to, że krótsze posty nie będą dobrze oceniane. Pamiętaj, że jeśli Twój artykuł jest zbyt długi i nie jest łatwy w czytaniu, może odstraszyć użytkowników.

Ważniejsza jest jakość treści, a nie jej ilość. Próbuj pisać długie posty na blogu tylko wtedy, gdy wiesz, że jesteś utalentowanym pisarzem. Promowanie dogłębnego wpisu na blogu, który obejmuje obie strony historii, z ładnymi obrazkami, ma odniesienia do badań i dostarcza przydatnych informacji jest o wiele bardziej prawdopodobne, aby uzyskać linki w porównaniu do postu, który jest krótki i nie tak interesujące.

Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, jak długo zrobić swój wpis na blogu jest otworzyć Google, wyszukać docelowych słów kluczowych i zbadać wyniki. Dążyć do opublikowania kawałek, który jest lepszy w porównaniu do tych wcześniej opublikowanych postów na blogu. Nie oczekuj, że otrzymasz wyniki natychmiast, ponieważ potrzeba czasu, aby uplasować się w Google.

Zoptymalizuj swój meta opis

Tag opisu jest podsumowaniem wpisu na blogu, który ma mniej niż 200 znaków. Ważne jest, aby zoptymalizować długość meta description, ponieważ Google może zdecydować się na pokazanie Twojego opisu w wynikach. Opis powinien być treściwy i interesujący, aby zachęcić użytkowników do kliknięcia w Twój link i odwiedzenia Twojego bloga.

Pozwól innym przeczytać swój wpis przed jego publikacją

Zanim opublikujesz swój wpis na blogu, ważne jest, aby ktoś inny go przeczytał. Zapytaj ich, czy rozumieją główną koncepcję wpisu i poproś ich o poprawienie literówek i błędów gramatycznych.