Kompleksowy poradnik jak napisać opis produktu przyjazny SEO

Kupujący w Internecie poszukują produktów, które zaspokoją ich potrzeby. Mogą po prostu porównać produkt online z tym dostępnym w sklepie znajdującym się najbliżej ich domu lub biura. Internet sprawił, że jest to takie proste.
Jednak w świecie zakupów online, przyjazność SEO strony produktu to przede wszystkim wygoda dla użytkownika końcowego. Będziesz w stanie pisać zoptymalizowane treści, aby zaspokoić potrzeby, oczekiwania i wspólne zachowania czytelnicze użytkowników. W momencie, gdy zaczniesz pisać tylko dla wyszukiwarki, opis Twojego produktu może zmniejszyć czytelność i zaangażowanie użytkowników.
Dlaczego pisanie opisu produktu przyjaznego SEO jest koniecznością?
Każda wyszukiwarka działa jak katalog stron internetowych i musi śledzić tysiące witryn pod kątem wyszukiwanego hasła. Aby pomóc użytkownikom w znalezieniu odpowiednich stron na szczycie SERP-ów, algorytmy wyszukiwania oceniają unikalność, oryginalność i trafność strony internetowej. Tak więc, jeśli chcesz, aby Twoja firma była na szczycie wyników wyszukiwania, potrzebujesz przyjaznego SEO opisu dla strony produktu.
Jeśli martwisz się, jak napisać opis produktu, który jest czytelny i przyjazny dla SEO, przed przystąpieniem do pracy zastosuj się do poniższych wskazówek.
1. Podkreśl kluczowe cechy
Witryna e-commerce często spotyka się z silną konkurencją. W związku z tym sprzedawcy muszą dodawać coraz więcej funkcji, aby utrzymać przewagę nad konkurencją. Możesz wyłożyć więcej funkcjonalności dla konsumentów, ale nie czerpać korzyści, nie podkreślając kluczowych funkcji. Dlatego ważne jest, aby omówić kluczowe punkty sprzedaży swoich produktów w opisie.
Użytkownicy online kupują często w pośpiechu, możesz przykuć ich uwagę, wymieniając kluczowe cechy w opisie.
2. Zrób opis, który ułatwi zrozumienie produktu
Bez przekazania pełnego opisu swojego produktu, możesz nie być w stanie omówić funkcji użytkownikowi, który namiętnie szuka produktu, który posiadasz. To wymaga umiejętności, aby opisać cel produkcji lub rozwoju produktu. To Ty musisz wytłumaczyć w opisie, dla kogo jest produkt jakie są jego parametry, jakie posiada kolory i funkcje bez tego zapomnij o sprzedaży.
Przyjazny opis SEO wymaga, aby uzyskać pełne zrozumienie produktu przed omówieniem go. Bez wiedzy możesz opisać produkt ogólnie, ale to nie da ci wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Tutaj masz parę porad, których należy się trzymać:
– Poznaj cel i zastosowanie produktu
– Spróbuj, aby wiedzieć, „jak to działa”.
– Oceń jego kluczowe korzyści dla zamierzonych użytkowników
– Zapytaj dewelopera/producenta o szczegóły techniczne
3. Zdefiniuj swoją grupę docelową
Każdy produkt ma zainteresowanych odbiorców, ale to od Ciebie zależy jak szybko zdasz sobie z tego sprawę i skierujesz do nich swoją ofertę. Musisz zdefiniować ludzi, którzy są prawdopodobnie zainteresowani twoim produktem.
Możesz napisać genialny opis dla swojego produktu, gdy jesteś świadomy ludzi, którym musisz służyć. Możesz stworzyć grupę docelową i odnosić się do niej za każdym razem, gdy potrzebujesz punktu odniesienia podczas pisania opisu produktu.
Handlowcy, twórcy biznesowi i copywriterzy często szukają treści, którymi zainteresowani są nabywcy danego produktu. Pomaga im to zrozumieć ich zwyczaje, zainteresowania i kompletną rutynę, która jest adresowana w różnych kawałkach strony docelowej.
4. Używaj prostego języka
Dobór słów do opisu produktu jest krytyczny i może zależeć od grupy docelowej. Każda osoba posiada własne słownictwo, które może się różnić od innych. Pisząc esej dla absolwentów szkół wyższych, możesz używać trudnych słów. Jeśli chodzi o czytelność dla zwykłego użytkownika, każdy opis musi być prosty i napisany prostym językiem.
Zakupy online są powszechną praktyką i użytkownicy nie spodziewają się konfrontacji ze słowami, których nie znają. W przypadku strony eCommerce niezależnie od tego, czy Twoim targetem jest profesor, czy nastolatek, lepiej unikać zbędnej gadaniny (jak ta) i po prostu zachować prostotę.
W tej szybkiej erze mobilnego handlu nikt nie chce spędzać dodatkowego czasu na Twojej stronie internetowej tylko po to, aby poznać produkt. Chcą kilku prostych zdań, które pozwolą im zrozumieć ideę na pierwszy rzut oka i tyle.
5. Bądź pouczający
Wyszukiwarki starają się być raczej informacyjne niż zwodnicze. Tak więc uczynić swoje strony produktów informacyjnych poprzez omówienie potencjalnych korzyści. Zachwalanie produktu w kółko przy użyciu zwrotów takich jak „najlepiej sprzedający się”, „najbardziej wymagający”, „najlepszy w rankingu” itp. może zaszkodzić Twojej marce, a nie przynieść korzyści.
Przyjazny opis SEO produktu opisuje podstawowe cechy i korzyści wraz z praktycznym zastosowaniem produktu lub usługi. Ponieważ wyszukiwarki skupiają się teraz na dostarczaniu wartości, a nie na rankingu słów kluczowych upchniętych razem na stronach produktowych.
6. Pisz unikalne i wyraźne teksty
Unikalność strony produktu jest kluczowym elementem w SEO. Kilka lat temu większość marketerów kopiowała opisy produktów konkurencji i dokonywała niezbędnych zmian, aby wyglądały one na unikalne. Wówczas algorytmy wyszukiwarki nie były na tyle inteligentne, aby przeanalizować bezsensowne przekręcanie i przeformułowywanie treści, teraz jest inaczej.
Odkrywanie z duplikowanych treści jest znacznie bardziej wyrafinowane, a wyszukiwarki cenią sobie oryginalność Twoich opisów produktów. Możesz zainspirować się innymi produktami na rynku, ale wymyśl opis, który jest napisany od podstaw. Zazwyczaj opisy produktów nie są długie, więc skopiowanie krótkiego zdania może narazić Cię na karę za plagiat.
Szybkie wskazówki do przeglądu:
– Zdefiniuj strukturę treści. Użytkownicy sieci zazwyczaj skanują treść w kształcie litery F.
– Zacznij od podstawowych cech swojego produktu.
– Dodaj korzyści, aby usunąć poczucie winy klienta po dokonaniu zakupu.
– Omów praktyczne przykłady, aby dać im znać o różnych zastosowaniach i możliwościach produktu.
– Dąż do pisania dla kupującego, a nie dla bota.
7. Dodaj strategicznie słowa kluczowe
Niepotrzebne użycie słów kluczowych zaszkodzi Twojemu rankingowi. Wyszukiwarki są zdolne, aby skanować cały akapit i ocenić, jak bardzo jest to znaczące. Jeśli spróbujesz wstrzyknąć słowo kluczowe więcej niż 2-3 razy w dokumencie 200-300 słów, może to sygnalizować SERPom, aby usunąć stronę produktu z najwyższych pozycji w rankingu za spam lub upychanie słów kluczowych. Oto kilka wskazówek, które warto rozważyć.
– Unikaj upychania słów kluczowych
– Używaj słów kluczowych LSI (Latent Semantic Indexing)
– Dodaj słowo kluczowe w nagłówku, podtytułach i treści strony docelowej
– Optymalizuj obrazy poprzez wstawianie słów kluczowych w nazwie pliku, znacznikach ALT i opisie obrazu
– Nie celuj w pisanie dla wyszukiwarek.
– Najpierw napisz opis informacyjny, a następnie zoptymalizuj go pod kątem SEO.
8. Postaraj się być realistą
Nie ma potrzeby, aby przesadzać z wyeksponowaniem swoich produktów. Wielu konsumentów online trafia na stronę docelową po dokładnym researchu. Obserwują oni Twoje działania, aby określić jakość, jaką dostarczasz. Mogą często szukać rekomendacji na temat Twojej oferty na różnych platformach i w społecznościach internetowych. Tak więc, należy zachować ostrożność w twierdzeniu, że przedmioty sklepu są godne zaufania, najlepsze w mieście, lub dla bardzo wymagających.
Jeśli jesteś nowy na rynku, nie twierdź, że jesteś liderem w branży. Jest to nadużycie i docelowi odbiorcy będą mieli trudności z zaufaniem. Zaakceptuj fakt, że jesteś nowy i zadeklaruj swoje doświadczenie w pracy indywidualnej lub pod szyldem różnych marek.
Podsumowanie
Pisanie dobrze zoptymalizowanych opisów produktów jest ciągłym doświadczeniem doskonalenia. Za każdym razem, gdy kończysz pisać opis sprzedażowy, po miesiącu lub dwóch przeglądasz go i znajdujesz więcej miejsca na rozwój. Nie możesz trzymać się jednowymiarowego podejścia i twierdzić, że będzie ono działać tak długo, jak długo będziesz prowadzić biznes.
Istnieje wiele sposobów na opisanie produktu, ale trzeba wybrać bardziej przyjazny ton i podkreślić cechy, które są wysokie zapotrzebowanie. Jeśli oceniasz swoich konkurentów, ich strony docelowe mogą wydawać się naprawdę dobre, ale może brakować informacji lub wyjaśnień dla konsumenta końcowego.
Aby odnieść sukces w swojej niszy biznesowej, musisz uzupełnić brakujące luki poprzez przygotowanie przyjaznego SEO opisu, który wyłącznie podkreśli podstawowe zalety Twoich produktów i sprawi, że staniesz się zwycięzcą w oczach potencjalnych nabywców. Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki okażą się dla Ciebie pomocne w tworzeniu atrakcyjnych wstępów i list cech Twojej oferty.