SEO: Search Engine Optimization

Czym jest SEO?

Pozycjonowanie stron (z ang. SEO – search engine optimization) to zbiór działań i procesów mający na celu osiągniecie wysokich pozycji stron internetowych na dane słowa kluczowe, co przekłada się na ruch w witrynie, a następnie konwersje. Inwestycja w pozycjonowanie to budowanie silnego filaru marketingu, który z biegiem czasu obniża koszt pojedynczej konwersji. Pozycjonowanie jest dobrym wyborem, jeżeli chcemy zbudować markę i silną pozycję marketingową na lata. 

Co składa się na pozycjonowanie?

Działania On-Site

Działania Off-Site

Pozycjonowanie techniczne

Co wpływa na pozycję w wyszukiwarce?

Algortmy Google biorą pod ocenę ponad 200 czynników. Niektóre z nich to:

Treść na stronie – tematyka, wyczerpanie treści, dane strukturalne, unikalność treści etc.

Architektura strony – Czy nawigacja na stronie jest przejrzysta, czy robot Google, „wie”, która strona jest nadrzędna, która jest główną, i które z treści są powiązane z danym tematem

Zaufanie – czynnik zaufania opierający się na parametrach DA/CF/TF, które mówią o relacji z zaufanymi serwisami

Struktura linków – decydującym czynnikiem jest naturalny profil linków, z powiązanych tematycznie serwisów o wysokim współczynniku zaufania

Czynniki personalne i behawioralne – Jak struktura i zaufanie strony wpływa na odbiór treści przez użytkownika, oraz czy treści na stronie są tymi, których użytkownik szukał

Prędkość i obsługa Mobile – W czasach smartphonów, nie można zapominać o tym, że większość wyszukiwani w internecie dokonuje się na telefonach komórkowych.

Jak pozycjonujemy strony?

Audyt i analiza strony internetowej

W pierwszej kolejności wykonujemy audyt strony internetowej. Analizujemy każdą z podstron w poszukiwaniu ewentualnych błędów i nie ścisłości, sprawdzamy obecne pozycje w wyszukiwarce Google, aktualny profil linkowy i działania konkurencji.  Na tym etapie powoli możemy zarysowywać strategię naszych działań, wiedząc na co musimy zwrócić uwagę w pierwszej kolejności.

Ustalenie słów kluczowych i strategii

Po audycie, robimy selekcje słów kluczowych zgodnych z profilem prowadzonej działalności. Wychodzimy od ogólnych słów kluczowych takich jak: „buty”, „parasolka” etc. Następnie zacieśniając i poszukując tak zwanych długich ogonów (ang. long-tail). To działanie ma na celu jak najszybsze osiągnieciem efektów w pozycjonowaniu, na mniej konkurencyjnych frazach kluczowych. 

Na podstawie wybranych fraz kluczowych tworzymy grupy słów powiązanych ze sobą i przygotowujemy wytyczne dla copywriterów w celu utworzenia treści zgodnych z tematem i odpowiednim zgęszczeniem słów kluczowych.

Na tym etapie ustalamy, które z treści mają większy priorytet, i potrzebują najwięcej pracy.

Techniczne SEO

Ten etap prac poświęcamy na poprawę i naprawę struktury strony. Generujemy mapę witryny, łączymy z Google Search Console, naprawiamy i przekierowujemy błędy 301, 404, 500.

Oznaczamy również strony kanoniczne, i poprawiamy strukturę treści istniejących już na stronie. Zwiększamy szybkość strony poprzez usunięcie z niej zbędnego kodu CSS, JS, zmieniając formaty zdjęć i grafik na przyjazne wyszukiwarką, w skrajnych przypadkach sugerujemy zmianę serwera, na którym jest strona.

Analizujemy stronę pod kątem działania na urządzeniach mobilnych i poprawiamy ich wersje responsywne lub AMP. 

Działania On-Site

W trakcie działań On-Site, tworzymy i publikujemy treści przygotowane przez naszych copywritherów, uwzględniając ich poprawną strukturę, czyli kolejność i ilość nagłówków Hx, grafiki w treściach, pogrubienia, podsumowania, spisy treści, dane typu Rich Snippet. Poprawiamy podstrony pod względem przyjazności linku i wewnętrznego linkowania strony. Dbamy o to żeby treści nie były zduplikowane. 

Działania Off-Site

Działania Off-Site to między innymi pozyskiwanie linków. Linki pozyskujemy z wizytówkę NAP, dobrych katalogów SEO, stron typu forum, blogów i wpisów gościnnych. Mamy możliwość publikacji treści w dużych i znanych portalach internetowych z bardzo wysokimi ocenami zaufania i dużym ruchem. Na tym etapie eliminujemy słabej jakości linki, i odzyskujemy linki które zostały utracone z różnych powodów. 

Efekty naszej pracy

Branża: E-Commerce Home&Garden

0
Frazy TOP3
0
Frazy TOP10
0
Frazy TOP20
5000 +
Ruch

Branża: E-Commerce Home&Garden

0
Frazy TOP3
0
Frazy TOP10
0
Frazy TOP20
1000 +
Ruch

FAQ

Koszt usługi SEO jest uzależniony od wielkości strony internetowej, godzin pracy naszych specjalistów w ciągu miesiąca, ilości treści i strategii opracowanej z klientem. 

Dla każdej firmy, która chce być widoczna w internecie i zainwestować w swoją pozycję co przełoży się na ilość klientów. Obsługujemy sklepy internetowe, lokalne usługi jak i portale internetowe.

Zakres usługi SEO jest zależny od klienta. Możemy przy współpracy z klientem zająć się tylko SEO technicznym, albo tylko budowaniem zaplecza linkowego, nie mniej, najlepsze efekty zapewnia pełna obsługa świadczona przez specjalistów SEO.

Tak. Świadczymy usługę audytowania SEO dla stron internetowej. Czas i koszt audytu zależy od wielkości strony internetowej.

Nie. Wycena naszych usług nie jest wiążąca w żaden sposób. Wycena obowiązuje przez 14 dni, po tym czasie nasz dział przygotuję nową wycenę uwzględniając ewentualne zmiany.